زعفران

خرید زعفران اعلا

خرید زعفران اعلا را چگونه تشخیص و خریداری کنیم ؟چند نوع زعفران در بازار موجود می‌باشد ؟مراکز عرضه زعفران اعلا به صورت کلی و جزئی کجاست ؟

زعفران یا طلای سرخ یکی از ادویه های پرمصرف بین ایرانی ها می باشد. همچنین این ادویه گرانترین ادویه حال حاضر در جهان است که طرفداران زیادی در دنیا دارد. به همین علت خرید زعفران اعلا و قیمت آن همیشه در بین خانواده های ایرانی مورد بحث بوده است. شاید  سوالهای زیر برای شما هم پیش آمده باشد. برای پیدا کردن پاسخ مورد نظرتان تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

زعفران اعلا را از کجا بخریم؟ آیا زعفران اعلا همان زعفران نگین است؟ زعفران اعلا چگونه بسته بندی می شود؟ قیمت زعفران اعلا در بازار چقدر است؟

 

زعفران اعلا را بهتر بشناسیم

همانطورکه می دانید زعفران در ایران تنوع زیادی دارد. خراسان یکی از بهترین و بزرگ ترین شهرستان های تولید زعفران اعلا در ایران می باشد. زعفران خراسان یکی از بهترین زعفران های ایران است که هر ساله مقدار زیادی از این زعفران اعلا به کشور های دیگر صادر می شود. ایران به عنوان بزرگ ترین کشور تولید کننده زعفران اعلا می باشد که هر سال بیش از ۹۰ درصد زعفران دنیا را تامین می کند.

 

در اولین نگاه برای تشخیص زعفران اعلا به سر شاخه های زعفران نگاه کنید. ساده‌ترین راه برای تشخیص زعفران واقعی سر شاخه های آن است. به طور عادی زعفران دارای سه سر شاخه می باشد، که بالای آن شیپوری است. یکی دیگر از قسمت های زعفران کلاله ها می باشند که به صورت رشته ای و منحنی است. کلاله های زعفران نگین اعلا طویل و ضخیم هستند. همچنین این انحناها در کلاله زعفران نشان مرغوبیت و اصل بودن است.

 

آیا زعفران درجه یک همان زعفران نگین است؟

پاسخ بله است. بهترین و اعلاترین زعفران ایران همان نوع سوپر نگین می باشد. خاصیت رنگ دهی بسیار زیاد و خوش طعم بودن زعفران سوپر نگین از مهمترین ویژگی های این نوع زعفران است.

 

زمانی که شما به فروشگاهی برای خرید زعفران اعلا می روید باید از قبل در ذهن خود اطلاعاتی درباره انواع زعفران داشته باشید تا افراد سوجو نتوانند زعفران تقلبی را به جای زعفران اصل به شما بدهند.

 

زعفران نگین، سرگل، دخترپیچ، پوشال و سفیدی انواع زعفران های موجود در ایران می باشند. در این بین زعفران نگین که به زعفران نگینی هم معروف است از بهترین انواع زعفران در ایران بوده که معمولا برای صادرات به کشور های دیگر، از این نوع زعفران استفاده می کنند.

 

زعفران خوب را از کجا بخریم؟

امروزه تعداد سایت های فروش مجازی زعفران به رغم بازار های سنتی موجود، رو به افزایش است. اگر قصد خرید زعفران اعلا را دارید در بین مراکز مختلف فروش زعفران فریب قیمت ارزان را نخورید. در اینجا نکات مهم برای خرید زعفران را بیان می کنیم. با توجه به نوع، کیفیت و عیار برخی مواقع قیمتها متفاوت می باشد. همچنین نوسانات قیمت ارز و دلار هم بر قیمت زعفران تاثیرگذار می باشد. نوع بسته بندی و قیمت شرکت های عرضه کننده زعفران نیز در قیمت گذاری تاثیر دارد. در سایت زعفران بدیعی زاده زعفران اعلا سوپر نگین صادراتی را مستقیم از زعفران کار میخرید و هیچ واسطه و دلالی وجود ندارد. برای اثبات این نکته شما را به تماشای برداشت زعفران در اواسط آبان ماه در مزارع زعفران بدیعی زاده دعوت می کنیم.

 

زعفران اعلا چگونه بسته بندی می شود؟

بسته بندی زعفران باعث میشود هزینه های ظروف و بسته بندی به زعفران اضافه شده و قیمت آن بالاتر برود. قیمت خرید زعفران اعلا با بسته بندی در درجه اول به نوع و کیفیت زعفران بستگی دارد. اینکه زعفران در چه وزنی مثلاً مثقالی یا گرمی عرضه شود و با چه ظرفی بسته بندی شود روی قیمت آن تاثیر گذار است. در بین ظروف بسته بندی زعفران، ظروف خاتم فلزی گران قیمت تر از بقیه می باشد. از بسته بندی پاکتی نیز برای فروش داخل استفاده می شود. بسته بندی های پاکتی ارزان قیمت و سبک بوده و برای فروش زعفران در بازار داخل بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

 

قیمت زعفران اعلا در بازار چقدر است؟

قیمت روز زعفران اعلا برا اساس فاکتور های زیادی تعیین می شود که می توان به تعدادی از آنها به شرح زیر اشاره کرد :

  • قیمت دلار
  • مقدار و حجم زعفران موجود در بازار
  • میزان صادرات
  • قیمت خرید و پیش خرید زعفران از کشاورز
  • دلالان و واسطه های بازار

 

شما مشتریان گرامی می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت با کارشناسان فروش ما با شماره تماس ۰۹۱۵۸۶۵۵۵۸۰ در ارتباط باشید.

 

کلام پایانی

خرید زعفران اعلا می تواند یک چالش برای هر فردی باشد. در این مقاله سعی شد تا حد زیادی به حل این چالش کمک کنیم. زعفران بدیعی زاده آماده فروش زعفران اعلا به صورت فله و جزئی را به شما مشتریان عزیز می باشد. هدف کلی در سایت زعفران بدیعی زاده دادن اطلاعات کافی در مورد زعفران به همگان است تا هنگام خرید دقت و آگاهی لازمه را داشته باشند. امید است با این اطلاعات دست افراد سودجو و کلاهبردار از بازار زعفران قطع شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *