زعفران

قیمت خرید زعفران سرگل قائنات

قیمت خرید زعفران سرگل قائنات

قیمت خرید زعفران سرگل قائنات چند هست؟

مرکز خرید اینترنتی زعفران سرگل  چه سایتی می‌باشد.

 

قائنات، یکی از مناطق بسیار زیبای استان خراسان است که به دلیل آب و هوا و کشت مناسب زعفران اعلاء، محصولی محبوب در بازار زعفران است.

 

معمولا کشت زعفران ر هر منطقه‌ی آب و هوایی قابل کشت نیست اما مناطقی از کشور هستند مانند که از روزگار قدیم به کشت زعفران مشهور بودند که برای نمونه می‌توان به قائنات اشاره کرد.

زعفران

یک  زعفران خوب را می‌توان از عطر خوش و نکات مهم دیگری مانند قلم درشت آن شناخت که خرید زعفران سرگل قائنات به عنوان یکی از مرغوب‌ترین زعفران‌های خراسان دارای این ویژگی‌های خاص نعمت‌های خداوند است.

 

اما نکته‌ای که حائز اهمیت است دقت در خرید زعفران و صرفا به محل کشت زعفران اکتفا نکردن است؛ معمولا زعفران دارای رتبه بندی کیفی است که این روی قیمت خرید زعفران  سرگل قائنات اثرگذار است.

 

چاشنی خوش عطر و پرکاربرد

احتمالا می‌دانید که ایرانیان از دیرباز در هنرهای آشپزی و طبخ دارای سلیقه و ذائقه خاص و خوبی بودند، یکی از این چاشنی‌ها زعفران بوده است که هنوز حتی به عنوان سوغاتی و هدیه استفاده می‌شود.

 

زعفرانی که دارای کاربردهای متنوعی است از جمله طعم دهنده بستنی، عطر دهنده و مکمل چای و غیره که از مواردی هستند که استفاده از زعفران خصوصا در میهمانی‌ها رایج است.

 

برای اطلاع از خرید زعفران سرگل قائنات کافیست با بخش فروش تماس بگیرید تا بهترین ن زعفران مرغوب خراسان برای شما ارسال شود.

 

نگاهی مختصر به خواص زعفران

طبیعتا می‌دانید که طعم دهنده‌های شیمیایی امروزی معمولا دارای عوارضی نیز هستند، اما زعفران و دیگر چاشنی‌های طبیعی جدا از اضافه کردن طعم و عطر به غذا یا نوشیدنی، به سلامت بدن و روحیه انسان نیز کمک می کنند.

 

اگر بخواهیم به یکی از اصلی ترین خواص زعفران اشاره کنیم می توانیم به خاصیت ضد افسردگی زعفران که باعث افزایش نشاط روحی در افراد می‌شود توجه کنیم.

 

یکی از نکات جالب در مورد تاریخ زعفران، رایج بودن استفاده از این گیاه خوش عطر و رنگ در طب سنتی در زمان ساسانیان و هخامنشیان است، در قدیم دانشمندانی همچون ابوعلی سینا از زعفران برای تولید محصولاتی استفاده می کردند که زیبایی کمک می کرده است.

 

وجود رادیکال‌های آزاد که منجر به اکسیدن شدن چربی‌ها در بدن می‌شوند به تدریج در عملکرد سیستم بدن اختلال ایجاد می‌کند و در نتیجه احتمال بروز بیماری‌هایی همچون سرطان افزایش پیدا می‌کند که این ناشی از روش و سبک زندگی امروزی است که شامل تغذیه نامناسب و غیره می‌شود.

 

اما نوشیدن چای زعفران و در کل غذاهایی که با چاشنی زعفران عطر آگین شدند سبب خنثی شدن این رادیکال‌های آزاد شده و در نتیجه می‌توان به خاصیت ضد سرطانی زعفران اشاره کرد.

 

در ادامه با ۵ مورد از خواص زعفران آشنا می‌شویم :

  • کاهش اضطراب و استرس و افزایش نشاط در روحیه فرد
  • بهبود سلامت قلب و عروق بدن به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های مفید (خاصیت آنتی اکسیدانی زعفران باعث کاهش کلسترول خون شده و این سبب بهبود گردش خون و قلب و عروق می‌شود.)
  • کمک به تقویت حافظه و کاهش احتمال بروز آلزایمر (زعفران اثر زیادی روی بهبود عملکرد مغز دارد که دلیل آن مرتبط با مورد چهارمی است که به شما معرفی کردیم)
  • تقویت گردش خون در بدن
  • درمانی قوی برای مشکلات اسید معده

 

معمولا زعفران به دلیل عطر و رنگ مناسبی که به غذا می‌دهد مورد استفاده قرار می‌گیرد و کمتر به خواص موجود در این چاشنی خوش عطر توجه می‌شود اما بعد از مطالعه در مورد زعفران معمولا متوجه اهمیت آن می‌شویم و دیگر تنها به عنوان طعم و رنگ دهنده به آن نگاه نمی‌کنیم.

 

به همین دلایل  خرید زعفران سرگل قائنات دلیلی برای تهیه نکردن این گیاه پر طرفدار نبوده است.

 

زعفرانی صادراتی از منطقه‌ای خاص

جالب است بدانید که کشور ایران بر اساس آمار سایت ویکی پدیا سالانه ۲۸۰ تن زعفران به کشورهای مختلفی صادر می‌کند و به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده و صادر کننده این محصول در سراسر جهان شناخته می‌شود.

 

که بخش عمده‌ای از این تولید متعلق به استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی است.

 

شهرستان قائنات که در شمال استان خراسان جنوبی قرار دارد یکی از مشهورترین مناطق تولید و کشت زعفران اعلاء در ایران است، جدا از زعفران، شهرستان قائنات یکی از مناطق کشت انواع داروهای گیاهی نیز هست و با دشت‌های وسیعی که دارد. میزبان گونه‌های جانوری متعددی نیز هست که در این مطلب دیگر جایی برای صحبت در مورد آنها نیست.

 

به گفته برخی از مورخین، بعد از حمله مغولان به ایران کشت زعفران به تدریج کاهش یافته بوده اما بعد از مدتی دوباره کشت این گیاه پرکاربرد قدرت رایج شده است.

 

البته طی سالها روش کشت زعفران نسبت به گذشته دارای تغییراتی بوده اما هنوز در مناطقی کشت زعفران به شیوه سنتی و آبیاری با آب قنات‌ها این فرآیند کشت انجام می‌شود همچنین جالب است بدانید رشد گیاه زعفران در هوای سرد نیز دچار مشکل نمی شود و می‌تواند تا دمای زیر صفر قابل توجهی به رشد خود ادامه دهد و این ویژگی را معمولا گیاهان دیگر ندارند.

 

نکته:

تمام مشتریان و خریداران می توانند قیمت خرید زعفران سرگل قائنات را در سایت زعفران بدیعی زاده جستجو کنند و به صورت اینترنتی  بهترین نوع زعفران مورد نظر را خریداری کنند. در ضمن فروش انواع زعفران به صورت کلی و جزئی و ارسال به تمام نقاط کشور مقدور می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *