زعفران

قیمت لحظه ای زعفران

قیمت لحظه ای زعفران

قیمت لحظه ای زعفران چقدر است؟

قیمت روزانه زعفران به چه صورت محاسبه میشود؟

آیا تغییر نرخ ارز روی قیمت زعفران اثر دارد؟

آیا زعفران مثل دلار نوسان دارد و قیمت آن بالا و پایین می شود؟

 

زعفران به عنوان طلای سرخ شناخته می شود و همین نشان دهنده ارزش بسیار بالای این محصول کشاورزی است. زعفران در سراسر جهان طرفدار دارد و ایران نیز به عنوان یکی از بزرگترین و اصلی ترین تولید کنندگان زعفران در جهان مطرح است.

همه این عوامل باعث شده است که زعفران اهمیت بسیار بالایی برای ایرانی ها داشته باشد. در این مقاله کوتاه به پاسخ پرسش های مطرح شده می پردازیم و طلای سرخ را بیشتر میشناسیم.

 

قیمت زعفران به صورت لحظه ای

زعفران محصولی است که تنها در چند کشور جهان کشت می شود و اغلب کشورها وارد کننده این محصول هستند. به همین دلیل قیمت زعفران معمولاً به صورت جهانی محاسبه می شود و نرخ آن رنج گسترده ای را شامل نمی گردد.

با توجه به ارزش بسیار بالای زعفران و قیمت بالای این محصول، مثل دیگر داراییهای با ارزش، برای طلای سرخ نیز، قیمت لحظه ای اعلام می شود و در هر ساعت ممکن است قیمت لحظه ای زعفران با ساعت دیگر متفاوت باشد.

قیمت لحظه ای زعفران

این موضوع برای خریداران عمده زعفران و تاجران این محصول بسیار اهمیت دارد و این افراد سعی می کنند که از مرجع معتبر قیمت لحظه ای زعفران را دریافت کنند.

 

قیمت لحظه ای زعفران بر اساس نوع آن

اغلب افراد تصور می کنند که زعفران دارای انواع مختلف است و چندین نوع زعفران مختلف کشت می شود که قیمت آنها با یکدیگر متفاوت است. این تصور کاملا غلط است و چندین نوع زعفران وجود ندارد.

زعفران گلی است که قسمت های مختلف آن به صورت جداگانه بسته بندی شده و به بازار عرضه می گردد و هنگامی که صحبت از انواع مختلف زعفران می شود، منظور شکل های مختلف ارائه زعفران به بازار است.

مسلماً قیمت لحظه ای زعفران بر اساس نوع آن متفاوت است و هریک از انواع مختلف زعفران که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم قیمت جداگانه ای در بازار دارد.

انواع مختلف زعفران عبارتند از:

  1. زعفران نگین
  2. زعفران سرگل
  3. زعفران پوشال
  4. زعفران دسته
  5. زعفران ریشه

زعفران نگین: شامل بالاترین قسمت زعفران و قسمت سرخ رنگ این گیاه است که در آن هیچ نوع زردی یا رنگ های دیگر مشاهده نمی شود. قیمت زعفران نگین از سایر انواع زعفران بیشتر است و البته زعفران نگین نیز انواع مختلفی از لحاظ کیفیت دارد.

زعفران سرگل یا ممتاز : شامل قسمت میانی زعفران است که رنگ دهی و طعم بسیار خوبی دارد و از لحاظ قیمت در رده بعد از زعفران نگین قرار می گیرد.قیمت سرگل نیز به قیمت لحظه ای بستگی دارد.

زعفران پوشال: شامل کلاله های قرمز رنگ به همراه مقداری خامه است. زعفران پوشال معمولا بیشترین استفاده را در بین مردم معمولی دارد و به دلیل قیمت کمتری که نسبت به زعفران نگین و زعفران سرگل دارد، معمولا فروش بیشتری را تجربه می کند. در این نوع زعفران قیمت بروز نیز تاثیر گذار است.

زعفران دسته یا دختر پیچ (بانچ): شامل یک دسته کامل از زعفران به همراه خامه و رشته های سفید و سرخ و زرد رنگ است که اصلی ترین نوع زعفران به حساب می آید. قیمت لحظه ای زعفران در دسته یا دختر پیچ بیشتر تاثیر دارد.

زعفران ریشه یا خامه(کنج): بخش انتهایی و سفید رنگ کلاله زعفران است که معمولا برای آشپزی مورد استفاده قرار نمی گیرد و قیمت آن از سایر انواع زعفران پایین تر است.در زعفران سفید قیمت هر لحظه تاثیر کمتری دارد.

 

تغییر  قیمت لحظه ای زعفران با تغییرات قیمت ارز

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، زعفران یک محصول صادراتی است و صادرات آن نیز عمدتاً با دلار انجام میشود. بنابراین کاملاً طبیعی است که قیمت لحظه ای زعفران با قیمت لحظه ای دلار و ارز های مهم دیگر رابطه مستقیم داشته باشد.

البته تنها بالا و پایین شدن قیمت دلار روی قیمت زعفران تاثیر نمی گذارد و میزان زعفران موجود در بازار و شرایط مختلف آب و هوایی نیز تاثیر مستقیمی روی قیمت لحظه ای زعفران دارند.

در بازارهای جهانی معمولاً ارزشمند ترین نوع زعفران و با کیفیت ترین شکل آن، دارای نوسان قیمت بیشتری است. قیمت لحظه زعفران برای سایر انواع این گیاه ارزشمند، نوسان چندانی ندارد و میتوان قیمت لحظه زعفران را با قیمت روزانه زعفران تخمین زد.

 

نحوه تشخیص زعفران تقلبی از اصل

یکی از مهمترین و اصلی ترین دغدغه های مصرف کنندگان زعفران، اصل بودن زعفران است. متاسفانه به دلیل قیمت بالا و سود بالای معاملات این محصول، نمونه های تقلبی مختلفی در بازار وجود دارد و زعفران تقلبی را به وفور می توان در فروشگاه های مختلف و حتی در بسته بندی های معتبر مشاهده کرد.

اصلی ترین و دقیق ترین شیوه تشخیص زعفران اصل از زعفران تقلبی، مزه و طعم زعفران است. زعفران طبیعی یا طعم ندارد یا طعمی متمایل به تلخی دارد. در حالی که عطر آن یک عطر ملایم و شیرین است. بنابراین اگر احساس کردید که طعم زعفران شیرین است، باید در اصل بودن آن شک کنید.

 

زعفران اصل

زعفران اصل پس از قرار گرفتن در آب گرم، رنگ خود را از دست نمیدهد و هنگامی که رشته های زعفران را از آب خارج می کنید همچنان رنگ آن سرخ درخشان است.

در حالیکه زعفران تقلبی بیشتر رنگ خود را در آب پس میدهد و رشته های آن بعد از قرار گرفتن در آب گرم، کمرنگ و مات میشوند.

متاسفانه در تولید زعفران تقلبی از رنگ ها و افزودنی های غیرمجاز استفاده می شود که گاهاً برای سلامتی بسیار مضر هستند و استفاده از آنها باعث بروز بیماری های مختلف می شود.

بنابراین توصیه می کنیم که همواره زعفران را از فروشگاه های معتبر مثل فروشگاه زعفران بدیعی زاده خریداری کنید تا از اصل بودن آن اطمینان داشته باشید.

 

خرید زعفران اصل با بهترین قیمت

فروشگاه سایت زعفران بدیعی زاده، انواع مختلف زعفران را با بهترین کیفیت ممکن به صورت مستقیم از تولید کننده تهیه کرده و بعد از بسته بندی، در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

بنابراین با خرید زعفران از فروشگاه بدیعی زاده، زعفران را مستقیما از تولید کننده خریداری می کنید و خیالتان از کیفیت و اصل بودن زعفران راحت است.

فروشگاه اینترنتی زعفران بدیعی زاده زعفران اصل را به صورت فله ای و بسته بندی در حجم های مختلف کیلویی وگرمی ارائه می دهد و در هر کجای ایران می توانید مقدار و نوع زعفران مورد نظر خود را سفارش داده و درب منزل دریافت کنید.

قیمت لحظه ای زعفران به صورت منصفانه و واقعی در فروشگاه بدیعی زاده ارائه می گردد و همواره کمتر از قیمت ارائه شده در بازار در دسترس شما قرار می گیرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *