زعفران

خرید زعفران امسالی

خرید زعفران امسالی را چگونه و از کجا خریداری کنیم ؟

تفاوت زعفران امسالی و پارسالی در چیست؟

قیمت خرید زعفران امسالی عمده چه قیمت هست؟

 

خرید زعفران امسالی یکی از دغدغه‌های افراد است؛ زیرا نمی‌دانند که چطور متوجه تازگی و یا کیفیت زعفران شوند. در این نوشتار از مرکز معتبر سایت زعفران بدیعی زاده به شما کمک می‌کنیم تا با ساده‌ترین روش‌ها بهترین خرید زعفران امسالی را تجربه نمایید. جهت ثبت سفارش خود نیز می‌توانید با شماره ۰۹۱۵۸۶۵۵۵۸۰ تماس حاصل نمایید تا بهترین نوع زعفران امسالی را در اختیار داشته باشید.

 

راهنمای خرید زعفران امسالی

شاید در نگاه اول تصور کنید که تشخیص تازگی زعفران کار دشواری است و نمی‌توان تفاوت آن‌ها را متوجه شد. اما باید بگوییم که به کمک چند تفاوت ساده می‌توانید متوجه شوید که آیا محصول مورد نظر زعفران امسالی است یا از سال پیش به فروش نرفته است. در ادامه به بررسی این تفاوت‌ها می‌پردازیم.

 

زعفران امسالی بوی تازگی و ملایمی دارد

اولین تفاوت بارز زعفران تازه با قدیمی، در بوی آن است. زعفران‌های تازه بوی ملایم‌تری دارند و این دلیل بر بی‌کیفیت بودن زعفران نیست. اگر زعفران به طرز صحیح نگهداری شده باشد، زعفران کهنه بوی تندتر و قوی‌تری خواهد شد.

 

زعفران کهنه شکننده‌تر است.

یکی دیگر از راه‌های تشخیص و خرید زعفران امسالی میزان شکنندگی آن است. به طور کلی زعفران‌های قدیمی‌تر به سادگی و با یک اشاره پودر می‌شود؛ در صورتی که زعفران امسالی را کمی مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد.

 

زعفران امسالی رنگ روشن‌تری دارد.

اگر زعفران در داخل بسته‌بندی باشد و نتوانید بو و شکنندگی آن را بررسی کنید، می‌توانید از روی رنگ آن متوجه تازه بودن زعفران شوید. به طور کلی رنگ زعفران امسالی کمی روشن‌تر و شفاف‌تر است و به راحتی می‌توان تفاوت آن‌ها را تشخیص داد.

 

زعفران کهنه سریع‌تر رنگ خود را آزاد می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های زعفران امسالی این است که نسبت به زعفران‌های کهنه‌تر دیرتر رنگ باز می‌کند. البته به این معنا نیست که رنگ کمتری را در نهایت به شما ارئه می‌کند؛ بلکه تنها کمی بیشتر زمان نیاز دارد تا رنگ خود را آزاد کند.

حال که با روش‌‎های تشخیص تازگی در هنگام خرید زعفران امسالی آشنا شدیم، بهتر است با روش‌های تشخیص زعفران امسالی اصل آشنا شویم.

 

چگونه زعفران امسالی بخریم؟

زعفران به عنوان گران‌ترین چاشنی در سراسر جهان شناخته می‌شود که به لطف شرایط کشاورزی در ایران، به میزان کافی در کشور ما تولید و عرضه می‌شود. اما به دلیل قیمت بالایی که دارد، نمونه‌های تقلبی آن نیز در بازار یافت می‌شود. برای آن‌که تجربه‌ی خوبی از خرید زعفران امسالی اصل داشته باشید، باید راه‌های تشخیص کیفیت آن را بدانید.

 

برای خرید زعفران امسالی می‌توانید با شماره‌ی ۰۹۱۵۸۶۵۵۵۸۰ تماس حاصل نمایید و مرغوب‌ترین زعفران را با بهترین قیمت تهیه کنید و نگرانی از بابت اصالت آن نداشته باشید. در ادامه به شما روش‌های تشخیص اصالت زعفران را معرفی خواهیم کرد.

 

در هنگام خرید زعفران امسالی چطور اصل بودن آن را تشخیص دهیم؟

 

راحت‌ترین راه این است که در یک لیوان کمی آب سرد بریزید و سپس چند پر زعفران ساییده نشده را درون آب سرد قرار دهید. زعفران امسالی اصل و با کیفیت در لحظه‌ی اول هیچ رنگی از خود آزاد نمی‌کند اما زعفران‌های تقلبی در همان لحظه شروع به رنگ‌دهی می‌کنند. در صورتی که زعفران اصل باشد، پس از گذشت مدت زمان کوتاهی رنگ آب، نارنجی خواهد شد؛ در صورتی که اگر تقلبی باشد رنگ آب به قرمز میل خواهد کرد.

 

برای آن‌که مطمئن شوید زعفران امسالی اصل است، اجازه دهید مدتی زعفران در آب بماند. اگر پره‌های زعفران حالت اولیه‌ی خود را از دست دادند و یا بی‌رنگ شدند، نشانگر آن است که زعفران واقعی نیست. زعفران اصل رنگ خود را از دست نمی‌دهد، حتی اگر برای مدت زمان طولانی در آب بماند و تمام رنگ خود را به آب بدهد. مزیت این روش این است که شما پس از انجام این آزمایش می‌توانید از این آب برای طبخ غذا و یا تهیه‌ی دمنوش استفاده کنید و اسراف نمی‌شود.

 

نکات مهم برای خرید زعفران امسالی

برای آن‌که بتوانید بهترین تجربه از خرید زعفران امسالی را برای خود رقم بزنید، بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید. در ادامه به بررسی نکات مهم در هنگام خرید زعفران می‌پردازیم تا به بهترین نحو از این چاشنی گران‌قیمت بهره بگیرید.

 

بر اساس نیاز خود نوع زعفران امسالی را مشخص کنید.

 

زعفران چند نوع متفاوت دارد. البته باید بدانید که نوع کشت و یا گل آن‌ها با هم تفاوت ندارد؛ بلکه این تفاوت تنها در برش کلاله‌ها در هنگام چیدن و پاک کردن زعفران است. هرچه زعفران را با طول کمتر و از قسمت بالای کلاله‌ها جدا کنند، قیمت بالاتر و رنگ‌دهی بیشتری دارد.

 

بهترین نوع زعفران که برای صادرات نیز از آن استفاده می‌کنند، زعفران سرگل است که هیچ‌گونه قسمت زرد رنگی در آن دیده نمی‌شود و از ابتدای کلاله تهیه می‌شود.

 

ارزان‌ترین نوع زعفران نیز زعفران دسته یا همان دخترپیج است. این نوع زعفران شامل خود کلاله و قسمت خامه (همان قسمت زرد رنگ در انتهای زعفران) می‌شود. از سوی دیگر نوع دیگری از زعفران وجود دارد که با نام ریشه زعفران شناخته می‌شود. ریشه زعفران سفید رنگ است و رنگ‌دهی ندارد اما تمام خواص زعفران را دارد.

 

با توجه به مطالب ذکر شده ابتدا باید بدانید که برای چه مصارفی به زعفران نیاز دارید؛ سپس نوع مناسب نیاز خود را خریداری کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید که از خواص بی‌نظیر زعفران استفاده کنید، می‌توانید ریشه آن را تهیه کنید؛ زیرا در کنار قیمت بسیار مناسبی که دارد، خواص درمانی زعفران را نیز در دل خود جای داده است.

 

اما اگر برای طبخ غذا و دمنوش نیاز به خرید زعفران امسالی دارید، بهتر است از زعفران نگین و یا سرگل استفاده نمایید.

بر اساس میزان مصرف خود زعفران امسالی بخرید.

در صورتی که از زعفران به درستی نگهداری نشود، عطر و طعم اولیه‌ی خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین همیشه سعی کنید به اندازه‌ی مصرف ۳ الی ۶ ماه خود برای خرید زعفران امسالی اقدام نمایید. به مشا پیشنهاد می‌کنیم که برای نگهداری زعفران امسالی از ظروف و قوطی‌های فلزی استفاده کنید تا کیفیت آن مانند روز اول حفظ شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *