زعفران

قیمت زعفران کیلویی 1403

قیمت زعفران کیلویی1403چطور محاسبه می‌شود ؟

سایت معتبر خرید زعفران کیلویی چیست ؟

ویژگی های و محاسن خرید زعفران کیلویی چیست ؟

 

زعفران به عنوان طلای سرخ شناخته و به عنوان گرانترین ادویه در جهان تبدیل شده است. زعفران باکیفیت متفاوت در بازار به فروش می‌رسد که هر کدام ازآنها قیمت متفاوتی دارند. عوامل مختلفی وجود دارد که بر روی قیمت گذاری زعفران در سال 1403تاثیر گذار بوده که می توان به نوع کیفیت زعفران که شامل رنگ، عطر، طعم و شکل آن می باشد.

 

قیمت زعفران کیلویی1403در نیمه اول سال خیلی افزایشی نبود و شرکت تعاونی روستایی هم نتوانست مثل سال قبل تاثیری زیادی برقیمت گذاری داشته باشد.

 

طعم زعفران خالص هرگز‌شیرین نبوده و طعمی تلخ و گس دارد در صورتی که بوی شیرین دارد ولی طعم آن شیرین نیست. رنگ زعفران قرمز تیره بوده و به راحتی رنگ‌دهی نمی دهد. باکیفیت‌ترین نوع زعفران دارای سه کلاله سالم هستند و زمانی که در آب قرار می گیرند به راحتی رنگ پس نمی‌دهد.

 

اگر می خواهید زعفران با عطر و طعم خالص تهیه کنید از سایت زعفران بدیعی زاده دیده کنید. قیمت زعفران در این سایت کاملا قانونی بوده و وابسته به نوع زعفران، منشا و کیفیت آن دارد.‌

 

جایگاه ایران در تولید زعفران

امروزه کشورهای در زمینه تولید و‌عرضه زعفران فعالیت می کنند، ایران ۸۵ درصد سهم بازار را در تولید زعفران دارا می‌باشد. زعفران ایرانی به عنوان محبوب‌ترین زعفران در سراسر جهان شناخته شده و با کیفیت متفاوت در بازار به فروش می رسد.

 

همانگونه که می‌دانید قیمت زعفران کیلویی1403 که یک محصول کشاورزی با ارزش در سطح ملی و بین المللی است که با قیمت‌های مختلف در بازار ارزش‌گذاری می‌شود.

 

عوامل تاثیر گذار بر روی کیفیت زعفران

امروزه متاسفانه بسیاری از کشاورزان مشکل مزرعه خود را با کود شیمیایی بی اثر و‌نامرغوب حل می کنند این که این مسئله بر روی کیفیت زعفران تاثیر گذار است.

 

پیاز زعفران

تکثیر زعفران به دلیل عدم توانایی آن توسط پیاز است انتخاب نوع پیاز بر روی کیفبت محصول تاثیر گذار است و بر روی عملکرد و‌ سلامت زعفران موثر است.

 

روش کاشت زعفران

به طور کلی هر چه پیازبیشتری کاشته شود گلدهی بیشتری خواهیم داشت. تعداد کم پیاز و زیادی پیاز بر روی گلدهی زعفران تاثیر گذار هستند همچنین کشت مخلوط و چند کشتی منجر به از بین رفتن منابع مصرفی و‌کاهش گلدهی می شود.

 

کیفیت خاک و آب

آب و خاک که زعفران در آن کاشته می شود نباید شور باشد در این صورت باید Ec آن زیر ۴۰۰۰ وPh آن حداقل 5/7 باشد. افزودن کودهای دامی فاسد هر ساله به افزایش عملکرد آن کمک خوبی می کند.‌

 

کنترل بیماری‌ها و علف‌های هرز

یکی از دلایل اصلی کاهش گلدهی، عدم کنتذل علف‌های هرز در مزارع است. استفاده نامتناسب از سموم باعث ضعیف شدن و‌از بین رفتن پیاز زعفرن می شود، به عنوان مثال، اگر از ملخ هایی مانند Sanctur برای از بین بردن علف های هرز پهن برگ استفاده کنید، به خصوص اگر دوز را رعایت نکنید، قطعاً گلدهی کاهش می یابد.

 

کاشت و برداشت به موقع

دمای هر اقلیم و‌منطقه بر روی زمان کاشت و برداشت زعفران تاثیر گذار است. در اکثر مناطق ایران زمان کاشت پیاز زعفران اردیبهشت ماه و زمان برداشت آن مهرماه است. که می توان به مدت ۵ سال از این نوع پیاز برداشت نمود.

 

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت گذاری زعفران

قیمت زعفران کیلویی1403 و کیفیت دو‌عامل تاثیر گذار بر روی فروش هستند. زیرا زعفران با کیفیت بد باعث از بین رفتن خواص واقعی آن می‌شود.‌ زعفران به عنوان ادویه ایرانی شناخته شده که از عطر و طعم‌دهی بالایی برخوردار بوده و برای تهیه انواع لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد.

 

در واقع از هر ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار بوته زعفران حدود ۵ کیلوگرم گل زعفران به دست می‌آید. برداشت زعفران به کار بدنی بالایی نیاز دارد که باید گل‌ها را به خوبی از زمین جدا نمود و در بسته بندی‌های نهایی به فروش رساند. برخی از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت زعفران کیلویی1403 عبارتند از:

 

ویژگی‌های آب و هوا

ویژگی های اقلیمی یکی از عوامل موثر بر قیمت زعفران در بازار است. زعفران در مناطق گرم می روید. .پیاز زعفران مستعد سرمازدگی است و به این ترتیب در صورت سردی هوا به دلیل آسیب دیدن پیاز زعفران، عرضه این محصول در بازار کاهش یافته و در نتیجه قیمت آن در بازار افزایش می یابد. در نتیجه زعفران به شرایط آب و هوایی خشک و گرم نیاز دارد

 

تقاضای جهانی زعفران

ایران بزرگترین تولید کننده زعفران در جهان است و علاوه بر آن بخش عمده زعفران ایران صادر می شود.

 

تقاضای بین المللی زعفران

زعفران در بسیاری از کشورها یک محصول لوکس است. در صور بروز بحران های جهانی و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان خارجی، تقاضا برای این محصول و قیمت آن تحت تاثیر قرار می گیرد.

 

تعرفه گمرکی کشورهای واردکننده زعفران

با توجه به اینکه بیشتر زعفران ایران صادر می شود، تعرفه واردات از کشورهای مقصد تاثیر زیادی بر قیمت و صادرات زعفران خواهد داشت.

 

عرضه رقبا در بازار

به طور کلی سیاست های گمرکی، صادرات، جوایز صادراتی، خرید تضمینی و حتی مالیات در درازمدت بر بازار و قیمت زعفران ایرانی تاثیر می گذارد.

 

شما می‌توانید بهترین نوع زعفران را با کیفیت عالی و قیمت مناسب  در سایت زعفران بدیعی زاده انتخاب و  مشاوره بگیرید تا از انتخاب خرید اینترنتی زعفران بدیعی زاده راضی باشید،در ضمن زعفران شما به تمام نقاط دنیا ارسال می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *